Centrum Kultury Gminy Dębowiec

a A A+
(2017-09-19 12:09:31)

Weekend nad Wisłą

W dniach 16-17 września br. chętni mieszkańcy naszej gminy mieli okazję zobaczyć zapierający dech w piersiach renesansowy świat, który do dzisiaj przetrwał w Kazimierzu Dolnym i Sandomierzu.
Uczestnicy wycieczki zwiedzili położony w powiecie opatowskim Zamek Krzyżtopór w Ujeździe, którego historia powstania sięga I połowy XVII wieku. Poza zwiedzaniem tego mocno zniszczonego obecnie zabytku klasy międzynarodowej uczestnicy wycieczki mieli okazję poznać jego historię, jak również usłyszeć kilka ciekawostek z nim związanych. Po godzinnym zwiedzaniu ruszyliśmy w dalszą drogę w kierunku Kazimierza Dolnego.
Po dotarciu do celu wspólnie udaliśmy się na rejs statkiem po Wiśle. Następnie już z przewodnikiem wyruszyliśmy na spacer po tym urokliwym miasteczku. Tam zobaczyliśmy m. in. kościół farny św. Jan Chrzciciela i Bartłomieja, poznaliśmy krótką historię Zamku Kazimierskiego, i oczywiście zobaczyliśmy niezwykle urokliwy rynek.
W godzinach wieczornych wyruszyliśmy na nocleg do równie urokliwej miejscowości Nałęczów.
Drugi dzień naszej wyprawy spędziliśmy w Sandomierzu. Tam pomimo nie za bardzo sprzyjających warunków atmosferycznych podziwialiśmy Dom Długosza, katedrę, przepiękny rynek, a na nim położony Ratusz. Następnie udaliśmy się na wędrówkę podziemiami Sandomierskimi. Później udaliśmy się do Muzeum Ojca Mateusza, które niewątpliwie jest odzwierciedleniem serialowego świata.
W godzinach popołudniowych wyruszyliśmy w drogę powrotną do Dębowca.

Dziękujemy wszystkim za wspólnie spędzony z nami czas i zapraszamy do dalszego korzystania z naszej oferty.