Centrum Kultury Gminy Dębowiec

a A A+
(2017-06-26 14:06:02)

Podróże z kulturą - Pieniny

W sobotę 24 czerwca Gminny Ośrodek Kultury wspólnie z mieszkańcami Gminy Dębowiec rozpoczął wakacje wycieczką w Pieniny. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania ruin Zamku w Czorsztynie. Tam z wieży zamkowej  naszym oczom ukazał się przepiękny widok na Jezioro Czorsztyńskie. Po zwiedzeniu pozostałości gotyckiej budowli z XIV wieku, udaliśmy się na najbardziej oczekiwaną atrakcję czyli Spływ Przełomem Dunajca. Trasa spływu wiodła  przez teren Pienińskiego Parku Narodowego wzdłuż granicy Polsko-Słowackiej. Płynęliśmy ok. 3 godzin delektując się  słońcem i pięknym krajobrazem, aż dotarliśmy do przystani Piaski w Szczawnicy - uzdrowisku znanym ze źródeł wód mineralnych, gdzie udaliśmy się na krótki spacer.
Po obiedzie udaliśmy się do Zamku w Niedzicy. Do zamku prowadzi aleja, natomiast za bramą wejściową i sienią znajduje się dziedziniec zamku dolnego od którego rozpoczęliśmy zwiedzanie. W  środku podziwialiśmy herby rodów właścicieli zamku, weszliśmy na zamkowy dziedziniec, odwiedziliśmy zamkowe lochy. Byliśmy też na wieży, z której rozciągał się piękny widok na panoramę Zalewu Czorsztyńskiego i odległe Tatry.
Następnie przyszedł czas na zasłużony czas wolny podczas którego część grupy udała się na plażę znajdującą się w pobliżu zamku, a część wykorzystała ten czas na zakup pamiątek.
Jednak wszystko co dobre, niestety szybko się kończy i wieczorkiem trzeba było udać się w drogę powrotną.
Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za wspólnie spędzony czas i zachęcamy do dalszego korzystania z naszej oferty.