Centrum Kultury Gminy Dębowiec

a A A+
(2016-03-01 13:03:23)

Zimowisko 2016

Wzorem lat ubiegłych Gminny Ośrodek Kultury w Dębowcu zorganizował dla najmłodszych zimowisko, jako alternatywą zagospodarowania dzieciom czasu wolnego.

Pierwszego dnia zimowiska udaliśmy się w bajkową podróż do Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku Białej. Studio zostało założone w 1947 r., a filmy wykonywane były metodą po-klatkową, czyli klatka po klatce, jednak ostatni film studia – Gwiazda Kopernika – był wykonany techniką komputerową. Podczas wycieczki mogliśmy zobaczyć jak niegdyś byłe tworzone jedne z najpopularniejszych bajek dla dzieci, emitowane w najróżniejszych zakątkach świata. Pan przewodnik zdradził tajnik powstawania dźwięku, tworzenia rysunków i późniejszej ich obróbki, po czym przenieśliśmy się w świat wirtualny by poznać obecne techniki tworzenia bajek. Na zakończenie naszego pobytu w sali kinowej Studia Filmów Rysunkowych obejrzeliśmy bajki minionej epoki, które pomimo swoich lat, rozbawiły dzieci niejednokrotnie do łez.
W drodze powrotnej mogliśmy obejrzeć wnętrze karetki pogotowia ratunkowego w Jasienicy i najeść się do syta w popularnym McDonaldzie.

Następnego dnia, po porannych zajęciach świetlicowych, nasze pociechy pojechały do kina na film pt. "Odlotowa Przygoda" oraz zwiedziły Muzeum Drukarstwa w Cieszynie. Muzeum Drukarstwa w Cieszynie powstało w roku 1996 w celu zachowania dóbr kulturowych i materialnych cieszyńskiego drukarstwa. Podczas odwiedzin muzeum, dzieci poznały historię drukarstwa oraz wzięły udział w warsztatach graficznych przygotowując własne projekty graficzne, tworząc własne matryce. W wykonanych matryc, na starej prasie graficznej wykonały odbitki.

Trzeciego dnia wyruszyliśmy do Muzeum Ognia i Parku Rozrywkowego Twinping w Żorach. Muzeum Ognia to nowoczesny obiekt o niespotykanych kształtach, łączący w sobie funkcje edukacyjne i rozrywkowe. Ekspozycja tego wyjątkowego centrum nauki poświęcona jest wiedzy na temat energii i ognia od czasów najdawniejszych, aż do dnia dzisiejszego. Podczas zwiedzania muzeum dzieci wzięły udział w quizie, podczas którego bliżej poznały prawa fizyki jakim opiera się ogień. Tego dnia nie zabrakło także długo oczekiwanej wizyty w w Parku Rozrywki Twinpigs, gdzie każde dziecko dało upust swoje wyobraźni korzystając z miejscowych atrakcji.

Z kolei czwartek upłynął nam pod hasłem:" Dzień postaci bajkowych." Dzieci przebrane w barwne, bajkowe postacie zaprezentowały się jury. Oczywiście najciekawsze przebrania otrzymały drobne upominki. Po pokazie przyszedł czas na zabawę w "Randkę w Ciemno" po czym wszyscy wczuli się w rolę kucharzy i oddając się kulinarnym pasjom wspólnie upiekliśmy wyśmienitą pizze, a na deser chrupiące rogaliki. Nie zabrakło również zajęć ruchowy razem z Panem Tomaszem Matulą – licencjonowanym instruktorem zumby.

Niestety wszystko co dobre, szybko się kończy. Nadszedł ostatni dzień naszej wspólnej, tygodniowej przygody. W piątek wyruszyliśmy do Istebnej gdzie przywitała nas iście zimową aurą, biały puch zapowiadały początek świetnej zabawy. W ruch poszły sanki, listki i wszystko co było potrzebne do szczęści naszym podopiecznym. Po szaleństwie na śniegu kolejnym punktem naszej wyprawy był Park Wodny Olza w Istebnej Zagroniu. Zjeżdżalnia, dzika, rwąca rzeka, wodospady płaszczowe, jacuzzi, groty solankowo-skalne, ścianka wspinaczkowa, sauny – dostarczyły dzieciom mnóstwo radości. Zmęczeni, zmarznięci, ale ogromnie szczęśliwi wróciliśmy do ośrodka.

Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim zaangażowanym w tegoroczne zimowisko i zapraszamy dzieci do udziału w kolonii letniej od 15 lipca. Szczegóły wkrótce!